Breakfast-time!

Goodmorning, it’s breakfast-time!

 

Wat is een goed ontbijt?

7ee6201fafc5965ff5512b77962180cb

 

Dat is voor iedereen natuurlijk verschillend!

De één houdt van brood, met een gebakken ei en spek en de ander lust s ’morgens alleen maar een stukje fruit, dat is prima, als je maar genoeg binnen krijgt om op te starten!

Ik begon de dag met een glaasje water, een boterham met boter,  honing,  walnootjes, en plakjes banaan, en manlief at een schaaltje yoghurt met lijnzaad, nootjes,honing en banaan.

Een goed ontbijt geeft je een gezonde start van de dag. Het zet je darmen aan het werk en door te ontbijten krijg je energie door om de dag lekker te beginnen. Daarnaast levert het de nodige voedingsstoffen. Neem brood of ontbijtgranen als basis. En als je weinig tijd hebt, maak je het de dag van tevoren klaar.

Na een hele nacht zonder eten, is je lichaam toe aan nieuwe energie. Dat maakt het ontbijt een belangrijke maaltijd. Een goed ontbijt zet de darmen aan het werk. In een voedzaam ontbijt zitten verschillende voedingsstoffen, zoals vezels, vitamines en mineralen.

Elke dag ontbijten

Met regelmaat eten is belangrijk om op een gezond gewicht te blijven. Elke dag ontbijten zorgt dat je er tegenaan kan. Wie niet ontbijt, compenseert dat vaak later op de dag met extra’s, zoals snoep of koek. Daarin zitten meestal veel calorieën (kcal) en relatief weinig vitamines en mineralen. Begin de dag dus met een ontbijt.

Een gezond ontbijt

Hoe ziet een gezond ontbijt er uit? Een ontbijt levert ongeveer 300 tot 400 kcal en een deel van de dagelijks benodigde voedingsstoffen.

De basis is brood of ontbijtgranen zoals muesli. Kies hierbij het liefst voor de volkoren varianten en ontbijtgranen zonder toegevoegd suiker. Bij het broodbeleg kun je kiezen voor magere kaas en vleeswaren en andere soorten beleg met weinig calorieën. Neem daarbij wat halfvolle melk of yoghurt. En combineer de maaltijd met fruit.

(advies, voedingscentrum)

Wat je ook eet, Enjoy!

🙂

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *