Organiseer een benefiet-etentje en ga samen aan tafel voor de voedselbank!
#samenaantafel. Onder die naam start Honig een grootschalige campagne met als doel Nederlandse consumenten actiever te betrekken bij het werk van de voedselbanken. Het oer-Hollandse merk Honig wil met deze campagne op een maatschappelijk relevante manier invulling geven aan haar 150-jarig bestaan.
Centraal onderdeel van de campagne zijn de zogeheten Benefiet-etentjes. Daarbij roept Honig consumenten op om thuis, samen met vrienden, buren of familie, een etentje te organiseren om zo geld in te zamelen voor de voedselbanken. Via Honig.nl vinden consumenten handige tips en recepten die als basis kunnen dienen voor het diner. Al het geld dat met deze actie ingezameld wordt gaat naar de voedselbanken. En deelnemers die de meest originele foto van hun benefiet-etentje via social media met de hashtag #samenaantafel posten, maken kans op deelname aan het #samenaantafel diner op 20 maart, ter afsluiting van deze campagne. René Froger, ambassadeur van de voedselbanken, zal hier als gastheer aanwezig zijn.
150.000 maaltijden
Wie jarig is trakteert. Daarom schenkt Honig aan de voedselbanken ook nog eens 150.000 kant en klare, houdbare maaltijden Spaghetti Bolognese. Want juist aan langer houdbare producten is grote behoefte bij de voedselbanken. Zeker in deze tijd van het jaar, na de feestdagen, een periode waarin de voedselbanken iedere vorm van steun extra goed kunnen gebruiken.
Heel Nederland kan meedoen!
Naast de Benefiet-etentjes gaat Honig samen met supermarkten door heel Nederland de consument bij deze campagne betrekken. Want bij elke verkochte Honig Maaltijdmix uit een voedselbankdisplay schenkt het bedrijf de komende periode een tweede exemplaar aan de voedselbanken.
1 Comment
Heinz Tomato Ketchup
20 maart 2017 at 15:42En voor wie heb jij gekookt? 🙂